top of page
Zoeken
  • Mamaholic

Babyuitzetlijst: Tips van Flip



Zwanger, vette hormonen en bang dat je de baby te kort doet. Er hoefde maar ergens het woordje ‘baby’ in te staan en ik had het al aangeschaft. Supergoed voor mijn gemoedsrust, maar minder goed voor mijn portemonnee. Daarom hier een aantal tips van flip om centjes te besparen op je babyuitzet….of meer centjes te hebben om uit te geven aan outfits voor je mini-me ;).

- Koop alvast in de zwangerschap een lading zoogkompressen, luiers en billendoekjes in de aanbieding. Kun je nooit genoeg van hebben. Past de luiermaat niet meer, maar heb je nog een lading staan? Dan kun je de dichte verpakkingen omruilen bij de winkel voor een maatje meer.

- Als je van plan bent om borstvoeding te geven, zou ik maar 2 flesjes in huis halen. Mijn ervaring leert namelijk dat je beebje een voorkeur kan hebben voor een bepaalde fles en dan zou het zonde zijn als de gehele starters-set en uitbreiding van verschillende merken in de kast staan te verstoffen.

- Ik zweer bij een grote stapel hydrofiele luiers. Is het niet voor een spuugje, dan is het wel voor het afdrogen of als onderlegger tijdens het verschonen. Uiteraard wel even tussendoor wassen ;). Je hebt ze ook in XXL vorm om bijvoorbeeld over een speelmat te leggen, zodat je niet iedere keer je speelmat in de was hoeft te gooien als er weer eens een burp overheen is gegaan.

- Voedingsbeha’s. Krengen van dingen, maar zeker niet overbodig. Koop deze wel aan het einde van je zwangerschap, want anders mag je weer nieuwe aanschaffen als de kleine er is (hallo stuwing). Ik had er sws 2 in mijn repertoire: 1 voor overdag en 1 voor ’s nachts. Slapen zonder beha zorgde bij mij voor een waterbed.

- Borstkolven zijn best prijzig en al helemaal als het voeden om een bepaalde reden niet lukt en je overgaat op kunstvoeding. Daarom heb ik de eerste 2 weken gebruik gemaakt van een gehuurde kolf. Toen de melk goed op gang kwam en de kleine het er prima op deed, heb ik een eigen kolf aangeschaft.

- Bepanthen en/of sudocreme is letterlijk overal goed voor! Droge huid? Smeren maar! Luieruitslag? Smeren maar! Rode wang? Smeren maar! Met één van deze gouden goedjes zijn alle andere smeersels overbodig.

- In plaats van een luieremmer met prijzige cassettes heb ik anti-geurzakjes voor die heerlijke poepluiers en mikken we de luiers in de prullenbak.


Dit zijn een paar 'eerste hulp tips voor je portemonnee' van mij. Heb jij nog leuke en handige tips?

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page