top of page
Zoeken
  • Mamaholic

Schoolruns



Ik vond een schoolrun al een big deal met alleen een eigenwijze 5-jarige, maar tel daar nog een baby bij op en de chaos is in ons huis helemaal compleet.

06.15 Sla de wekker uit met een compleet ochtendhumeur. Waarom?! Kids slapen, man zaagt nog even een boom om. Waarom gaat die rotwekker?! Ojah school en werk.

06.18 Onder de douche, langzaam aan het wakker worden. Hoor ik daar Larissa huilen? Snel opschieten met douchen en afdrogen. Ah lekker, melk schietende borsten. Een leuk grapje van moeder natuur.

06.45 Baby aan de tiet en wie staat er naast mij? Kiddo nummer 2. Papa die haar roept om te komen douchen, maar gewoon naast mij blijven staan, want mama moet haar douchen en niet papa.

07.00 Larissa losgekoppeld, Lu onder de douche geduwd, kleding voor haar klaargelegd, volgende halte: broodtrommel Lu? Check. Fruit Lu? Check. Drinkfles Lu? Check. Ontbijt klaar Lu? Check. Helemaal klaar! Ow wacht, zelf misschien ook wat te eten meenemen naar werk en natuurlijk de beruchte kolf niet vergeten met extra flesjes, afwasborsteltje en koelelementen.

07.10 Lu fris en fruitig (met energie voor tien) afgezet door papa in de woonkamer om te gaan eten. “Ga eten. Nee Lu nu eten. LU NU ETEN!!!!!”

07.30 Bedenken dat Larissa naar de crèche gaat vandaag en dus snel aangekleed (lees alligator worstelen) moet worden.

07.40 Even de oudste haar haren doen (onder luid protest).

07.45 “Lu ben je al klaar met eten? Waarom heb je alleen nog maar je vitamines op? Lu SCHIET eens op!!”

07.50 “Lu ik zei nog…ow je bent al klaar met eten. Goed zo. Kom op jas aan en schoenen pakken.” Ondertussen zelf een jas aantrekkend de worsteling aan het voortzetten met de kleine wiebelkont om haar in de maxi cosi te krijgen.

08.00 Tas op de rug, twee in de hand en een maxi cosi verder kunnen we eindelijk naar de auto.

08.05 Weer terug in ons huis, want er moet een knuffel mee om te laten zien aan de juf.

08.10 Iedereen in de auto, vastgesnoerd en ik blij dat we op tijd zijn. Hoor ik Lu: “Mama waar is mijn rugzak…..”

……..Morgen weer een nieuwe kans ;)

15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page