top of page
Zoeken
  • Mamaholic

#NoRacism



“ There comes a time when silence is betrayal”. Deze zin zie ik nu vaak voorbij komen op social media. En daar ben ik het mee eens. Ik ga niet stil zijn als:

- Mijn moeder wordt uitgemaakt voor BULLDOG, omdat ze INDISCH is.

- Een flesje kapotgeslagen wordt op het hoofd van mijn man, omdat hij ZWART is.

- Mijn man en ik elkaar knuffelen en uit elkaar geduwd worden, omdat twee

verschillende kleuren mengen VIES is.

- Ik uitgescholden wordt, omdat ik SPLEETOGEN heb en een NEGERHOER ben.

- Mijn dochter moet aanhoren dat ze op ZWARTE piet lijkt en niet Sinterklaas mag spelen.

- Er wordt gevraagd of ik niemand kan vinden van mijn EIGEN KLEUR.

- Iemand oversteekt, omdat zij niet langs mijn man WILT lopen.

- Wij AANGEHOUDEN worden terwijl er geen overtredingen zijn gemaakt.

- Ik gebeld wordt voor een loempia, omdat ik een VIEZE CHINEES ben.

- Het haar van mijn dochter LELIJK wordt genoemd.

En dit is maar het topje van de ijsberg van alle “heerlijkheden” waar mijn familie en ik mee te maken hebben. En waarom? Vanwege een kleur….niets bijzonders, gewoon een kleur….

-Dochter en mama van een mixed family: ik zeg nee tegen racisme en nee tegen stilte.-


20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page